به گزارش کلهرنیوز، حمید رضا قاسمی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد  اظهار داشت: به منظور سهولت در خدمات رسانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنها در سازمان تأمین اجتماعی و حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی در نخستین مرحله درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه مذکور انجام می‌شود.

وی افزود: برهمین مبنا از ابتدای خرداد دیگر نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنها به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان تأمین اجتماعی به قصد تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی نیست.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنها در بخش سرپایی مراکز درمانی با استفاده از موبایل، اس ام اس، آپ و نرم افزارهای تحت وب انجام می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: پس از انجام استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد استحقاق درمان در تاریخ استعلام اعلام و کد رهگیری برای آنها صادر می‌شود.

این مسئول بیان داشت: در صورتی که بیمه گر یا مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی نسبت به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد امکان پیگیری از طریق سامانه ۱۴۲۰ تأمین اجتماعی فراهم است.

وی گفت: طی سال گذشته بیش از ۳۹۴ هزار دفترچه درمانی در سازمان تأمین اجتماعی شامل دفترچه‌های المثنی و تجدید شده صادر شد همچنین ۷۵۷ هزار و ۷۶۷ دفترچه در شعبات و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی تمدید اعتبار شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: تمدید اعتبار از طریق سامانه درمان نخستین گام در راستای حذف دفترچه‌های درمانی و نسخ الکترونیکی است.

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :