به گزارش کلهرنیوز؛ نادر نورایی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در تاریخ یکم شهریور ۱۴۰۳به دستور دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم، سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ به سراسر کشور ابلاغ گردیده است که پس از رویداد مهم انتخابات، دومین رویداد مهم کشور اصل سرشماری می‌باشد که انشاءالله از ۱۲ آبان ماه سال جاری فرایند اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی را در سطح استان و ۱۴ شهرستان تابعه خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه عنوان کرد: در این زمینه جلساتی برگزار شده و رئیس این ستاد استاندار می باشد و مدیر اجرایی این ستاد، مجموعه همکاران ما در معاونت آمار در خدمت فرمانداران عزیز هستیم و فرمانداران نیز بعنوان مدیر اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان ها هستند.
وی ابراز داشت: نشست فرماندران به همراه مدیران جهادکشاورزی شهرستان های برگزار شده که خوشبختانه انتقال اطلاعات انجام شده و آموزش ها در حال انجام بوده و ادامه دارد که انشاءالله بتوانیم این سرشماری را به نحور احسن برگزار کنیم.
نورایی گفت: در خصوص بحث تجهیزات و امکانات دو دستگاه ویژه در مصوبه هیئات محترم وزیران مورخه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ که توسط دکتر عارف معاون اول رئیس جمهور ابلاغ گردید؛ وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور بصورت ویژه در زمینه این سرشماری عمومی کشاورزی نقش دارند که انتظار است دستگاه ها همکاری کاملی را داشته باشند تا این فرمان رئیس جمهور محترم به نحو احسن در استان اجرایی شود.
وی ادامه داد: در ساختار تعریف شده، حوزه های روابط عمومی، حراست، پشتیبانی و … نقش آفرینی می کنند که حکم ها و ابلاغ ها برای ایشان صادر شده که روند سرشماری را به مدت ۴۵ روز در شهرستان ها انجام می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه از دستگاه های اجرایی درخواست نمود که؛ تجهیزات و امکانات خودشان را در اختیار ستاد قرار دهند به ویژه جهاد کشاورزی امکانات خودرویی خود را در اختیار ستاد قرار دهند و همکاری لازم را داشته باشند و همچنین کلیه کشاورزان عزیز استان همکاری لازم را با نیروهای سرشماری داشته باشند.
وی افزود: هدف ما این است که اطلاعات دقیقی را از آخرین وضعیت تولید محصولات کشاورزی، اراضی، گلخانه ها، باغات و نهایتاً محصولات تولیدی استان اطلاعات دقیقی داشته باشیم که بتوانیم در بلند مدت برنامه منسجم و خوبی را برای استان ترسیم کنیم و تصمیم درستی برای استان بگیریم.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :