به گزارش کلهرنیوز، بیستم مهرماه، روزی درخشان و به‌یادماندنی در تاریخ استان کرمانشاه است روزی که به نماد عزت و سربلندی برای مردم عزیز استان تبدیل شد.

روزی که رهبر معظم انقلاب پس از ۲۳ سال به استان كرمانشاه سفر كردند و دیدگان منتظر مردم سلحشور و غیرتمند آن به دیدار یار منور شد.

مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان خود در بین مردم فرمودند «مردم کرمانشاه را از دیرباز به جوانمردی و سلحشوری و وفاداری و مهربانی شناختیم؛ مردمی غریب‌نواز، مردمی مهمان‌نواز، و به طور خلاصه، دارای صفات نیکِ پهلوانی. این جزو خصوصیاتی است که در کرمانشاه می‌درخشد» و این مسئله باعث خرسندی مردم کرمانشاه بوده و پس از گذشت ۱۳ سال بر لقب سینه ستبر اسلامی که رهبر به کرمانشاه داده افتخار می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مردمی نکات ارزنده‌ای فرمودند و امروز حتی از جهت عمرانی برای خاص و عام برکات حضور رهبر انقلاب آشکار است و هر جا که قدم می‌گذاریم طرح‌هایی از حمایت و مصوبات سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه است، اما در این میان برخی مصوبات پس از گذشت ۱۳ سال هنوز اجرایی نشده که همت صدچندان مسئولان را می‌طلبد‌.

اجرایی‌نشدن برخی مصوبات سفر رهبری پس از گذشت ۱۳ سال

فضل‌الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: طی سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در زمینه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پروژه‌های خوبی به تصویب رسید و بخش‌های زیادی از این پروژه‌ها عملیاتی شدند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور ایشان با جملات زیبایی که در وصف کرمانشاه فرمودند مایه خیر و برکت برای استان بود، افزود: اما متأسفانه انتقادهایی نسبت به عدم اجرایی‌شدن برخی از مصوبات مهم این سفر و تحقق نیافتن بعضی از آن‌ها وجود دارد.

وی گفت: مردم و مسئولان دلسوز استان درخواست‌های زیادی را برای اجرایی‌کردن این مصوبات داشتند برخی از مصوباتی که به مرحله اجرایی نرسیده و محقق نشده‌اند عبارتند از: پروژه پتروپالایش آناهیتا، مصلای کرمانشاه، قطار کرمانشاه به خسروی، موزه شهدا، انتقال آب سیروان، اختصاص سالیانه بیش از سیصد و پنجاه میلیارد به بودجه استانی علاوه بر اعتبارات سهم اصلی استان و…

مهم‌ترین اولویت در استان کرمانشاه تحقق مصوبات سفر مقام معظم رهبری است

رنجبر خاطرنشان کرد: دولت باید اقدامات اساسی در جهت اجرایی شدن این پروژه‌ها انجام دهد، مهم‌ترین اولویت در استان کرمانشاه تحقق مصوبات سفر مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای گفت: با توجه به عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات ناشی از جنگ و پس از آن در استان انتظار می‌رود تا مصوبات پرخیر و برکت رهبر از سوی دولتمردان مورد پیگیری قرار گیرد و در نهایت تحقق پیدا کند.

وی افزود: قطعاً اگر دولتمردان عنایت ویژه‌ای نسبت به اجرای این مصوبات داشته باشند وضعیت آینده کرمانشاه بسیار بهتر از وضعیت کنونی آن خواهد شد.

رنجبر بیان کرد: در سالگرد حضور پر شور و حماسی مردم کرمانشاه که برای بیعت با رهبری در حضور ایشان حاضر شدند انتظار می‌رود مسئولان تحقق کامل مصوبات سفر رهبری عزیز را به مردم کرمانشاه هدیه بدهند.

وی افزود: پیام سالگرد مقام معظم رهبری به کرمانشاه درخواست از دولتمردان برای تحقق کامل مصوبات این سفر است، همه موظف هستیم تا تحقق کامل مصوبات این سفر را پیگیری کنیم زیرا این موضوع برای مردم کرمانشاه بسیار مهم و ارزشمند است.

تجلی وحدت بین مردم کرمانشاه در سفر مقام معظم رهبری مشهود بود

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مفید در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مقام معظم رهبری به عنوان رهبر مسلمانان جهان با وجود کارها، مشغله‌ها و دغدغه‌های بسیاری که دارند اما همیشه ارتباط تنگاتنگ با مردم را جزو اولویت‌های خود قرار دادند ایشان در دیدارهای خود به طور مستقیم و رو در رو با مردم گفتگو می‌کنند و در طول سال‌ها به صورت مکرر و متعدد با مردم از استان‌ها و قشرهای مختلف دیدار داشته‌اند.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه افزود: یکی از سنت‌های ولی فقیه این است که با حضور خود در جمع مردم از نزدیک با مسائل مردم و مباحث مربوط به هر منطقه آشنا شود و تصمیماتی را در ارتباط با آن‌ها اتخاذ کند.

وی گفت: استان کرمانشاه خاطرات بسیار شیرینی را از سفر مقام معظم رهبری دارد، در طی سفر ایشان به کرمانشاه مردم به بهترین شکل ابراز احساسات می‌کردند.

مفید با بیان اینکه نظام سلطه تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرق و جدایی در بین مذاهب امت اسلامی انجام داده و بهانه‌های قومی، قبیله‌ای مذهبی را دستاویز قرار می‌دهد، گفت: سفر مقام مقام رهبری موجب وحدت و اتحاد شد.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه با وجود تنوع قومی و مذهبی همچون برادران اهل تسنن و عزیزان اهل حق سالیان سال است به صورت مسالمت‌آمیز در کنار شیعیان زندگی می‌کنند و مرزبانان و مرزداران ایران عزیز هستند.

مفید تصریح کرد: استان کرمانشاه نماد وحدت مذاهب و اقوام است، مقام معظم رهبری بارها بر همدلی، هماهنگی و وحدت بین مردم ایران از ادیان، مذاهب، اقوام و طوایف مختلف تأکيد کرده‌اند.

وی افزود: تجلی وحدت بین مردم در سفر مقام معظم رهبری با استان مشهود بود، همان شور، شوق، اشتیاق و نشاطی که مردم شیعه در شهرستان‌های کنگاور، هرسین و کرمانشاه در دیدار با مقام معظم رهبری داشتند، برادران اهل سنت نیز در شهرهای سنی‌نشین نیز با ایشان داشتند.

مفید ادامه داد: مردم پاوه و دیگر مناطق اورامانات به صورت پرشور به استقبال مقام معظم رهبری آمدند و ثابت کردند که پای کار انقلاب و ولایت هستند.

وی خاطرنشان کرد: تجلی وحدت حول محور ولایت یکی از ویژگی‌های سفر مقام معظم رهبری به استان بود، روح همدلی و فضائل اخلاقی و دوری از رذائل اخلاقی و حس معنویت در این سفر و در میان مردم مشهود بود.

مفید ادامه داد: آیت‌الله خامنه‌ای معمولاً قبل از سفر خود به هر استان درباره مشکلات هر استان با دولتمردان نمایندگان هر استان و مسئولان و اقشار مردم به رایزنی می‌پردازد، مطالعات و اطلاعات کافی و جامعی را درباره شرایط هر استان کسب می‌کند.

وی بیان کرد: در سفرهای ایشان مسئولان عالی رتبه کشوری و لشکری از حوزه‌های مختلف ایشان را همراهی می‌کنند و با رسیدگی به کاستی‌ها و مشکلات استان تصمیماتی جدی را برای برطرف کردن آنها اتخاذ می‌کنند.

مفید گفت: در این سفر تصمیماتی بسیار خوب و قدم‌هایی بسیار موثر در خصوص موضوعات استان برداشته شد که برخی از آنها اجرایی و برخی دیگر در صف اجرا هستند.

 وی افزود: مسئولان باید اقداماتی که در جهت اجرایی شدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری انجام داده‌اند و نیز علت تاخیر در اجرایی نشدن برخی مصوبات را به استحضار مردم شریف استان برسانند.

مفید تصریح کرد: استان کرمانشاه در طول تاریخ استانی گمنام نبوده است و روحیه رشادت و قهرمان‌پروری آن زبانزد خاص و عام بوده است، با این وجود متاسفانه موفق به شناساندن صحیح و هرچه بهتر استان خود به دیگران نشده‌ایم سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری موجب شناساندن بهتر استان به ایران و حتی دنیا شد.

وی گفت: حضرت آقا در سفر به هر استان کار خود را به عرض ارادت به شهدای آن استان آغاز می‌کند و یکی از برنامه‌های ایشان دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان است ما نیز باید با تأسی به سیره مقام معظم رهبری قدر خانواده‌های شهدا را بدانیم به‌ویژه در این ایام که فضای جهان اسلام با عطر و بوی شهدای مقاومت عجین شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ آنچه که امروز کرمانشاه و مردمان رنج دیده‌اش با وجود تمام رشادت‌های خود از مسئولان دارند توجه به توسعه و گره‌گشایی از مشکلات حاکم بر استان است، امید است که شاهد سفر مجدد رهبر انقلاب به استان کرمانشاه باشیم چرا که حضور ایشان در استان مایه خیر و برکت است./شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد

انتهای خبر/

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :