به گزارش کلهرنیوزِ؛ سعید جوادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به آمار و بررسی‌های میدانی نه‌تنها استان کرمانشاه بلکه کل کشور با افزایش قیمت گوشت قرمز دست به گریبان است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد: گرانی گوشت قرمز در این ایام نتیجه سیاست‌های غلطی است که در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ دنبال شد و ما در بحث تأمین ارز نهاده‌های دامی دچار مشکل بودیم و باعث شد که ظرفیت قابل توجهی از دام مولد در کشور روانه کشتارگاه‌ها شوند.

جوادی اذعان کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۰ کارشناسان اعلام کردند که در چند سال آینده با کمبود گوشت قرمز و افزایش قیمت آن مواجه می‌شویم اما متأسفانه به این موضوع توجهی نشد و اکنون ما شاهد واردات گوشت قرمز از سایر کشورها و افزایش قیمت آن در بازار هستیم.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از عوامل مؤثر بر کمبود و افزایش قیمت گوشت قرمز، تصمیم‌گیری نادرست مجلس شورای اسلامی مبنی بر صادرات دام بود؛ این اقدام، کشور را با کاهش چشمگیر ذخایر دامی روبه‌رو ساخت و در نتیجه، نیاز به واردات گوشت قرمز منجمد از سایر کشورها اجتناب‌ناپذیر شد.

جوادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خوشبختانه در بخش دام سنگین در یک سال گذشته هیچ مشکلی نداشتیم و ثبات قیمت را شاهد بودیم اما، اما در بحث دام سبک همچنان شاهد کمبود گوشت و افزایش قیمت هستیم البته با توجه به آغاز فصل کوچ عشایر، انتظار می‌رود این کمبودها تا حدودی جبران شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های دولت، برای تأمین گوشت مورد نیاز کشور، واردات از کشورهای مختلف در دستور کار قرار گرفته است که این گوشت‌ها به صورت منجمد و گرم در همه فروشگاه‌ها زنجیره‌ای با قیمت ۲۹۹ هزار تومان برای هر کیلوگرم در حال توزیع است.

جوادی در پایان با اشاره به نتایج بررسی‌ها، اعلام کرد: تولید و تأمین گوشت دام سنگین در شرایط مطلوبی قرار دارد با این حال، استان با چالش کاهش تولید دام سبک مواجه است، البته لازم به ذکر است که کرمانشاه در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت بهتری در این زمینه دارد.

انتهای خبر/

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :