به گزارش کلهرنیوز؛ محمد جواد خجسته در نشست بررسی مشکلات روستاهای کنگاور که با حضور جمعی از مدیران کل و مدیران شهرستانی در سرسرای بخشداری برگزار شد، با بیان اینکه اقتصاد و تولید ۲ مقوله بسیار مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در شعارهای سه سال اخیر ایشان بوده است، افزود: مشارکت مردم برای تحقق این شعارها ضروری است که شوراها و دهیاران می‌توانند در این زمینه بسیار موثر باشند.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار و۶۰۰ روستا در استان کرمانشاه وجود دارد که یک هزار و۶۲۲ روستا از این تعداد دارای دهیاری است، افزود: ۶۱ دهیاری از حدود ۸۵ روستای شهرستان کنگاور فعال است.

گازرسانی به ۹۰ درصد روستاهای استان کرمانشاه

مدیرکل دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری کرمانشاه با بیان اینکه به حدود ۹۰ درصد روستاهای استان کرمانشاه گازرسانی شده است، گفت: این حجم از گازرسانی تقریبا در دنیا بی‌نظیر است و تبیین خدمات و عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی برای روستاییان برعهده دهیاران و شوراهای روستایی است.

واریز ۸۵ میلیارد ریال اعتبار به حساب دهیاری‌های کنگاور

مدیرکل دفتر امور روستای و شوراهای استانداری کرمانشاه با اشاره به پرداخت اعتبارات دهیاری‌ها از ابتدای سال تاکنون گفت: بیش از ۸۵ میلیارد ریال طی سه مرحله به حساب دهیاری‌های شهرستان کنگاور واریز شده است.

وی افزود: براساس آیین نامه‌ها قوانین پرداختی به دهیاری‌ها، تقریبا هیچ مداخله‌ بیرونی در توزیع اعتبارات وجود ندارد.

اختصاص ۶۱ دستگاه نیسان حمل زباله به استان کرمانشاه

وی با اشاره به پیگیری‌ برای جذب ۹۶ دستگاه نیسان حمل زباله برای استان کرمانشاه اضافه کرد: از این تعداد ۶۱ نیسان کمپرسی حمل زباله برای این استان قطعی شده و ۳۵ دستگاه نیز در مرحله پیشنهادی است که هفته آینده برای جذب دستگاه‌های حمل زباله در تهران پیگیری خواهد شد.

حفر سه حلقه چاه جدید آب آشامیدنی در کنگاور

فرماندار کنگاور نیز در این نشست با اشاره به مشکلات کم آبی که از گذشته در شهرستان حاکم شده است، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون حتی یک حلقه چاه آب آشامیدنی حفر نشده بود، ولی در تابستان سال جاری سه حلقه چاه برای رفع مشکل کم آبی شهر کنگاور حفر شده است.

ایرج صادقی با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری صحیح به طور قطع به حل مشکلات منجر خواهد شد، افزود: مطالبه‌گری اگر از سال‌ها قبل آغاز شده بود امروز شاهد مشکلات فراوان در حوزه‌های مختلف از جمله کمبود آب آشامیدنی نبودیم.

آبرسانی به ۱۱ روستای کنگاور نیازمند ۶۵۰ میلیاردریال اعتبار است

فرماندار کنگاور با اشاره به اینکه کلنگ‌زنی آبرسانی به ۱۱ روستای این شهرستان با حضور استاندار کرمانشاه انجام می شود، اظهار کرد: به رغم اینکه برخی از این روستاها توسط قرارگاه آبرسانی امام حسن مجتبی(ع) سپاه آبرسانی می‌شوند ولی بخشی از آن به اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریالی نیاز دارد که باید از سوی امور آبفای استان تامین شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات دو بانده کردن محور کنگاور – تویسرکان افزود: دو بانده کردن هفت کیلومتر محور کنگاور به تویسرکان آغاز شده و سه و نیم کیلومتر از محور کنگاور به نهاوند نیز زیر بار ترافیک رفته است.

صادقی گفت: استاندار کرمانشاه نیز دستور روکش آسفالت محور موجود را به راهداری صادر کرده است.

اختصاص ۵۱۰ میلیاردریال اعتبار به کنگاور

فرماندار کنگاور همچنین با بیان اینکه در سال جاری حدود ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل کمیته برنامه‌ریزی به کنگاور اختصاص یافته است، اظهار کرد: حدود ۳۹۰ میلیارد ریال از این اعتبار از محل توازن است و چون شهرستان کنگاور در برخی از شاخص‌ها مثبت بوده، نمی‌توان اعتبار خاصی به کمبودها اختصاص داد.

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی اجرای فیبر نوری در کنگاور

وی به اجرای طرح فیبر نوری در سطح شهرستان کنگاور نیز اشاره کرد و افزود: این طرح در سطح شهر گودین و برخی از شهرک‌های شهر کنگاور به صورت ۱۰۰ درصدی اجرا شده و در کل در این شهرستان حدود ۸۰ درصد فیبر نوری اجرا شده است.

افتتاح ۱۳۰ طرح روستایی در کنگاور

احسان قارلقی بخشدار مرکزی کنگاور نیز با اشاره به افتتاح ۱۳۰ طرح عمرانی با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته گفت: بهسازی معابر، آسفالت، ساماندهی آرامستان‌ها و ایجاد پارک‌های کودک از جمله طرح‌های اجرایی در روستاهای شهرستان کنگاور است.

اختصاص ۶ دستگاه نیسان حمل زباله به کنگاور

وی نصب دوربین مداربسته برای سه روستای چشمه‌نوش، فشخوران و عبدالتجادین، اختصاص ۶ دستگاه نیسان کمپرسی حمل زباله و پرداخت ۷۰ فقره تسهیلات اشتغال زایی را از دیگر اقدامات بخشداری برشمرد و ادامه داد: پرداخت ۳۶۰ فقره وام خرد، ۱۰ فقره تسهیلات بنگاهی بنیاد برکت و افتتاح مرکز یاریگران زندگی از دیگر اقدامات بخشداری کنگاور بوده است.

بخشدار مرکزی کنگاور مشکلات این حوزه را از جمله نبود ماشین آلات عمرانی، اختصاص نیافتن اعتبارات ملی به مناطق محروم روستایی، پرداخت نشدن وام‌های اشتغال زایی، ۸۵ فقره وام پنل خورشیدی و آموزش‌های همگانی برای دهیاران و شوراهای روستاها عنوان کرد.

دهیاران و اعضای شوراهای روستایی نیز در این نشست به بیان مشکلات روستاهای خود پرداختند.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد که از ۸۵ روستا، یک بخش مرکزی، پنج دهستان و ۶۱ دهیاری تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :