قدردانی صرفا ویژه رئیس روسا و صاحبان قدرت لابی و نزدیکان مدیر و بالادستی ها نیست

پس منصفانه و اخلاق مدارانه تشکر کنید رودررو و صمیمی، گرم و واقعی یا با لایک ،کامنت ،پیامک تماس پیام صوتی یادداشت اداری و ..

بیشتر از افرادی تشکر کنید که برای هر کار چالش برانگیزی داوطلب هستند و در هر مراسمی به صورت ویژه فراموش میشوند اما همیشه منظم، متعهد مسوولیت پذیر و پاسخگو میمانند و حضوری همیشگی دارند.

چه زمانی قدردانی بی معنی میشود؟ اگر شما از همه برای همه چیز تشکر کنید؛ آنگاه قدردانی بی معنی میشود باید) اصول ارسطویی را از نقطه ی میانی دنبال کنید

در سیستمهای اجرایی دولتی و خصوصی نشستهای اداری رویدادهای ورزشی، علمی فرهنگی و هنری بارها این جمله را شنیده اید که مسوولی میگوید ” از همه بابت همه زحمات تشکر میکنم این قدردانی بی معنی است.

 

اینجا به چند مورد برای بهبود رفتار و عمل اشاره میکنیم و بعدا در یادداشتی مفصل توضیح خواهم داد.

۱- قدردانی به رسمیت شناختن شایستگی است و در استحکام روابط مدیریت ارتباطات حائز اهمیت است

۲- تشکر با پاداش عمومی کارکنان متفاوت است قدردانی باید صحیح و فردی باشد و از صمیم قلب

۳- در تشکر واقعی باید خودت را دست پایین و تلاش دیگران را برجسته کنید. این روح سپاسگزاری است.

۴- قدردانی حافظ روابط و بهبود دهنده ارتباطات سازمانی است طراحی و اجرای مطلوب آن یک فرآیند رابطه سازی است.

۵ فراموش نکنید مراقب آن افراد و چیزهایی باشید که فراموش شده اند، افراد پرهیاهو و شلوغ همیشه هستند و سهم خود را از تشکر می گیرند.

ویژگیهای کارکنان با کیفیت را شناسایی کنید و استعداد آنها را به رسمیت بشناسید.

تشکر یک عادت و نگرش است…. بارها تکرار کنید اما سخاوتمندانه تا قلم زبان و رفتار شما بر همین پایه شکل گیرد.

ستایش نیاز روحی انسانهاست …

وحید خسروی – فعال رسانه، اجتماعی، ورزش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :