یادداشتی از وحید خسروی - فعال رسانه، اجتماعی، ورزش
کلهر نیوز: لطفا از کسانی که اغلب یا به طور منظم فراموش می شوند تشکر کنید
قدردانی صرفا ویژه رئیس روسا و صاحبان قدرت لابی و نزدیکان مدیر و بالادستی ها نیست
پس منصفانه و اخلاق مدارانه تشکر کنید رودررو و صمیمی، گرم و واقعی یا با لایک ،کامنت ،پیامک تماس پیام صوتی یادداشت اداری و ..
بیشتر از افرادی تشکر کنید که برای هر کار چالش برانگیزی داوطلب هستند و در هر مراسمی به صورت ویژه فراموش میشوند اما همیشه منظم، متعهد مسوولیت پذیر و پاسخگو میمانند و حضوری همیشگی دارند.
چه زمانی قدردانی بی معنی میشود؟ اگر شما از همه برای همه چیز تشکر کنید؛ آنگاه قدردانی بی معنی میشود باید) اصول ارسطویی را از نقطه ی میانی دنبال کنید
در سیستمهای اجرایی دولتی و خصوصی نشستهای اداری رویدادهای ورزشی، علمی فرهنگی و هنری بارها این جمله را شنیده اید که مسوولی میگوید ” از همه بابت همه زحمات تشکر میکنم این قدردانی بی معنی است.
اینجا به چند مورد برای بهبود رفتار و عمل اشاره میکنیم و بعدا در یادداشتی مفصل توضیح خواهم داد.
۱- قدردانی به رسمیت شناختن شایستگی است و در استحکام روابط مدیریت ارتباطات حائز اهمیت است
۲- تشکر با پاداش عمومی کارکنان متفاوت است قدردانی باید صحیح و فردی باشد و از صمیم قلب
۳- در تشکر واقعی باید خودت را دست پایین و تلاش دیگران را برجسته کنید. این روح سپاسگزاری است.
۴- قدردانی حافظ روابط و بهبود دهنده ارتباطات سازمانی است طراحی و اجرای مطلوب آن یک فرآیند رابطه سازی است.
۵ فراموش نکنید مراقب آن افراد و چیزهایی باشید که فراموش شده اند، افراد پرهیاهو و شلوغ همیشه هستند و سهم خود را از تشکر می گیرند.
ویژگیهای کارکنان با کیفیت را شناسایی کنید و استعداد آنها را به رسمیت بشناسید.
تشکر یک عادت و نگرش است…. بارها تکرار کنید اما سخاوتمندانه تا قلم زبان و رفتار شما بر همین پایه شکل گیرد.
ستایش نیاز روحی انسانهاست …
وحید خسروی – فعال رسانه، اجتماعی، ورزش
این خبر را به اشتراک بگذارید :