به گزارش کلهرنیوز؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۴۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع آتش زدن بقایای گیاهی تهدید علیه بهداشت عمومی و جرم محسوب می‌شود.

مجتبی تاسه اظهار داشت :  بنا به استناد مواد ۱۹،۱۸، ۱۶، ۱۵، ۱۱، ۹، ۶، ۴، ۱و ۲۱ قانون مدیریت پسماند، ماده‌های ۹، ۱۱ و ۱۲ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده ۲۰ قانون هوای پاک، سوزاندن بقایای گیاهی زمین‌های زراعی پس از برداشت محصول ممنوع است، در غیر اینصورت مالک زمین مسئول و پاسخگوی اقدام صورت گرفته در محل خواهد بود که به انحا مختلف شناسایی و وفق مقررات قانونی با او برخورد خواهد شد.

وی افزود: آتش‌سوزی در مزارع می‌تواند به مراتع، جنگل‌ها و دیگر اراضی طبیعی سرایت کرده و خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد.

تاسه تصریح کرد: در کشور ما طبق قانون آتش زدن کاه و کلش ممنوع است در همین راستا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آبادغرب به کشاورزان در خصوص آتش زدن پسماند محصولات کشاورزی هشدار می دهد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گفت : با عنایت به مواد قانونی حفاظت و بهره‌برداری از مراتع و جنگل‌ها و جلوگیری از آلودگی هوا آتش زدن کاه و کلش ممنوع و با معرفی متخلفان به مراجع قضایی با آنان برخورد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : لذا از کلیه کشاورزان تقاضا می‌شود از هرگونه اقدامی که منجر به آتش‌سوزی در مزارع و اراضی طبیعی شود، خودداری نمایند.همراهی و همکاری شما در حفظ و حراست از منابع طبیعی، ضامن توسعه پایدار کشاورزی و حفظ محیط زیست خواهد بود.

مجتبی تاسه در پایان عنوان کرد :مردم طبیعت‌ دوست می‌توانند در تماس با “شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه” گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :